FAQ
De veelgestelde vragen over de webshop van Brouwers Hout zijn te vinden op deze pagina of de vermelde links. Vind hier het antwoord op een van uw vragen. Informatie over een specifiek product of dienst kun je vinden in onze kennisbank.
Neem contact opKlik op de link voor aanvullende informatie over het genoemde onderwerp.
Info over onze producten Vermelde prijzen en info Bestelling plaatsen
Betaalmogelijkheden Verzending en bezorging Kennisbank Garantie
Eerst bestellen, dan afhalen
Om u de beste service te bieden en wachttijden te voorkomen, verzoeken wij u vriendelijk om altijd eerst uw bestelling via onze webshop te plaatsen voordat u de producten komt afhalen. Zo zorgen we ervoor dat uw bestelling klaarstaat en voorkomt u teleurstelling bij een onvoldoende voorraad of extra bewerkingen. Wij waarderen uw medewerking en kijken uit naar uw bezoek! Voor meer informatie, zie Eerst Bestellen, Dan Afhalen.
Is de voorraad altijd actueel?
Bij ons bedrijf vinden we het belangrijk om onze klanten zo goed mogelijk te informeren over onze voorraad. Daarom vermelden we op onze website de actuele voorraad in ons magazijn. Dit helpt u als klant precies te weten wat u kunt bestellen en wanneer u het product kunt verwachten.
Mogelijke afwijkingen in de voorraad
Hoewel we ons uiterste best doen om de voorraad zo actueel mogelijk te houden, kan het voorkomen dat de voorraad niet helemaal klopt. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren door tussentijdse verkopen via de balie of andere verkoopkanalen, waarbij de voorraad handmatig niet altijd direct wordt aangepast.
Wat gebeurt er als een product niet beschikbaar is?
Wanneer het product of de gewenste lengte niet meer beschikbaar blijkt te zijn op het moment van bestellen, nemen wij direct contact met u op. We bespreken samen wat het beste alternatief is en zorgen ervoor dat de totaalprijs opnieuw wordt berekend, zodat u niet voor verrassingen komt te staan.
Belangrijk om te weten
De voorraad die op onze website wordt vermeld, is altijd een indicatie. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend, aangezien de voorraad continu kan variëren door de verkoop via verschillende kanalen. We doen echter ons best om deze zo nauwkeurig mogelijk weer te geven en zullen altijd proberen een passende oplossing te vinden als er afwijkingen zijn.
We hopen op uw begrip voor eventuele voorraadverschillen en doen er alles aan om u zo goed mogelijk van dienst te zijn.
Bij Brouwers Hout hechten we veel waarde aan kwaliteit en klanttevredenheid. Daarom verzorgen wij het transport van onze producten met ons eigen vervoer. Dit biedt zowel ons als onze klanten vele voordelen.
Voordelen van ons eigen transport
We werken uitsluitend met gedreven, loyale chauffeurs die goed bekend zijn met ons bedrijf en onze producten. Onze bedrijfswagens zijn speciaal ingericht om lange lengtes van tot wel 9 meter te vervoeren. Dit stelt ons in staat om een efficiënte en betrouwbare levering te garanderen.
Onze chauffeurs zijn goed getraind om zorgvuldig en zorgvuldig met de producten om te gaan, zodat ze in perfecte staat bij u aankomen.
Flexibiliteit en klantgerichte service
Ons eigen transport biedt ons een hoge mate van flexibiliteit. Als u speciale wensen heeft voor de levering, kunnen we deze vaak sneller en beter vervullen. Onze logistiek planner plant een afleverdag, die we per e-mail aan u doorgeven. Bent u op de afgesproken dag niet thuis? Geen probleem. U kunt ons per e-mail informeren waar we de producten kunnen neerleggen, bijvoorbeeld onder een carport of afdak. Zorg ervoor dat u telefonisch bereikbaar bent voor eventuele vragen van de chauffeur.
Belangrijk: Levering en herlevering
Als u niet thuis bent en we geen instructies van u ontvangen over de afleverlocatie, of als we u niet kunnen bereiken, wordt de levering niet uitgevoerd en gaan de producten retour naar ons. In dat geval worden er herleveringskosten in rekening gebracht. Deze kosten bestaan uit de reguliere afleverkosten, plus een toeslag van 50%.
Conclusie
Ons eigen transport stelt ons in staat om betrouwbare, efficiënte en flexibele leveringen te verzorgen. Wij zorgen ervoor dat uw bestelling op de afgesproken leverdag wordt afgeleverd. Heeft u speciale wensen of vragen? Onze klantenservice staat altijd voor u klaar om deze zo goed en snel mogelijk te vervullen.
Wat is het verschil tussen productietijd, verzendtijd en levertijd?
Wanneer je een product bestelt, kunnen de termen productietijd, verzendtijd en levertijd soms verwarrend zijn. Het is belangrijk om te begrijpen wat deze termen betekenen, zodat je weet hoe lang het duurt voordat je jouw bestelling in huis hebt.
Besteldatum
De eerste stap is de besteldatum, dit is de dag waarop je bestelling bij de verkoper binnenkomt. Op deze dag begint de verkoper met het samenstellen van je order en/of het produceren van je product(en).
Productietijd
Als je product speciaal voor jou wordt geproduceerd, is er sprake van productietijd. Dit is de tijd die nodig is om jouw bestelde product(en) te maken. De productietijd begint op de dag van je bestelling (of de dag na de ontvangst van een aanbetaling) en eindigt wanneer het product klaar is voor verzending of afhaling.
Verzendtijd
De verzendtijd begint op het moment dat de verkoper het product meegeeft aan de pakketdienst en eindigt wanneer jij het pakket ontvangt. Dit duurt meestal één dag, maar kan soms tot vijf werkdagen duren, afhankelijk van de afstand en de gekozen verzendmethode.
Levertijd
De levertijd is de tijd tussen je bestelling en het moment dat je het product in huis hebt. Dit omvat de productietijd en de verzendtijd. Het is belangrijk om te weten wanneer je je bestelling kunt verwachten, en de levertijden kunnen per product variëren.
Vertragingen en invloeden
Let erop dat de aangegeven levertijden slechts een indicatie zijn. Verschillende factoren kunnen deze tijden beïnvloeden, zoals periodes met een lagere of hogere personele bezetting, de locatie van het afleveradres (bijvoorbeeld de noordelijke provincies), en de beschikbaarheid van producten bij leveranciers. Bovendien worden leveringen zo economisch mogelijk ingedeeld, wat soms kan leiden tot langere levertijden.
Belangrijk om te weten
De bezorg- en productietijden die in offertes, orderbevestigingen, overeenkomsten, op de webshop of op een andere manier worden vermeld, zijn indicaties en kunnen niet als rechten worden beschouwd. Houd er altijd rekening mee dat er vertragingen kunnen optreden. Bij twijfel is het verstandig om contact op te nemen met de leverancier om de actuele bezorg- en productietijden te bevestigen, zodat je precies weet wanneer je je bestelling kunt verwachten.
Bij de levering worden de producten direct naast en/of achter de bedrijfsauto afgeleverd. Zware en grote producten moeten door u zelf worden gelost. Verder verplaatsen van de producten, zowel horizontaal als verticaal, dient u zelf uit te voeren.
Let bij uw bestelling goed op de volgende zaken:
- Geschiktheid van de straat: De straat waar de levering moet plaatsvinden, moet geschikt zijn voor de bedrijfsauto die u heeft opgegeven. Zorg ervoor dat er een goed bereikbare en belastbare ingang en voldoende ruimte voor de losmogelijkheden aanwezig is. Wij gaan uit van een ruimte van ca. 5 tot 8 meter achter en naast de truck.
- Losplek: De goederen worden geleverd op het aangegeven afleveradres, maar kunnen niet tot aan de montageplaats worden gebracht.
Aflevering kan niet plaatsvinden als:
- Het afleveradres niet bereikbaar is voor onze bedrijfsauto’s, zoals opgegeven bij de bestelling.
- De straat te smal is, bijvoorbeeld in drukke woonwijken of winkelcentra, of als er te veel bochten zijn.
- De losplaats meer dan 100 meter van het afleveradres is verwijderd.
- De opgegeven bedrijfsauto de straat blokkeert.
- De bedrijfsauto moeilijk de straat kan verlaten of keren.
- Er gevaar dreigt voor de chauffeur bij het lossen in drukke of onoverzichtelijke gebieden.
- Het afleveradres zich in een milieuzone of zero-emissiegebied bevindt waar Euro 6-dieselmotoren niet zijn toegestaan.
De beslissing over het lossen van de goederen ligt altijd bij de chauffeur, niet bij de klant. Als levering niet kan plaatsvinden omdat er geen rekening is gehouden met bovenstaande voorwaarden, worden de herleveringskosten in rekening gebracht.
Let op:
- Voor verzending buiten Nederland of naar de Waddeneilanden gelden andere tarieven, op aanvraag.
- Kosten voor parkeer-, tol- en veergelden zijn voor rekening van de opdrachtgever en worden van tevoren in rekening gebracht.
- Eventuele kosten voor herlevering worden apart in rekening gebracht.
Meer informatie?
Voor gedetailleerde informatie over de verzending en bezorging kunt u terecht op onze website onder de knop Verzending & Bezorging. Hier vindt u alle relevante informatie over onze leveringsvoorwaarden.
Nog vragen over de levering per bedrijfsauto?
Als u niet zeker weet of uw locatie voldoet aan de bovenstaande voorwaarden of als u twijfels heeft over de levering, neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder!
Elke zending wordt door ons behandeld als een aangetekend stuk, en de handtekening bij ontvangst dient als bewijs dat de bestelling in goede staat is geleverd. Dit voorkomt onduidelijkheid over de aankomst van uw zending. Mocht u het bewijs van ontvangst met handtekening willen opvragen, dan kan dit via onze logistiek planner (hier kunnen kosten aan verbonden zijn).
Als u liever heeft dat de bestelling op een specifieke plek wordt neergelegd, kunt u dit per e-mail aangeven. Deze e-mail fungeert dan als een soort handtekening voor de ontvangst. In dit geval zal de chauffeur de afleverbon in uw brievenbus achterlaten.
Onze afleverkosten zijn inderdaad hoger dan die van een reguliere pakketdienst. Dit komt doordat het om een lengtetransport gaat, in plaats van een hanteerbaar pakket. De meeste producten die wij leveren, zoals houten lijsten, zijn kwetsbaar en vereisen zorgvuldige handling en transport.
Ter vergelijking: een doos met bijvoorbeeld schoenen heeft een lengte van ca. 400 mm en is relatief gemakkelijk te hanteren. Onze lijsten, daarentegen, kunnen een lengte hebben van 2400 mm tot wel 6000 mm. Dit maakt ze tot een onconventioneel pakket, waarvoor geen reguliere pakketdienst de juiste zorg kan garanderen.
Wij zorgen ervoor dat uw bestelde producten op een veilige manier en met de juiste zorg bij u aankomen, wat zich weerspiegelt in de afleverkosten. Daarom kunnen onze afleverkosten niet vergeleken worden met die van een standaard pakketdienst.
Ja, orderkosten worden in rekening gebracht voor kleinere bestellingen, ook als u niet van tevoren heeft besteld. Dit komt doordat de verwerking van kleinere bestellingen vaak meer administratieve kosten met zich meebrengt. De orderkosten worden duidelijk weergegeven in de winkelwagen voordat u de bestelling afrondt, zodat u precies weet welke kosten er aan uw bestelling verbonden zijn.
Particulieren kunnen niet op rekening kopen. Bouwgerelateerde bedrijven kunnen echter bij Brouwers Hout op rekening kopen. Om dit mogelijk te maken, dient u zich te registreren als zakelijke klant. Na goedkeuring van uw registratie ontvangt u de nodige informatie om op rekening te kunnen bestellen. klik hier.
Voor bouwgerelateerde bedrijven bieden wij een apart inloggedeelte. Na registratie als zakelijke klant maken wij een zakelijke account voor u aan. Zodra uw account is geactiveerd (dit duurt ongeveer 1 à 2 werkdagen), kunt u inloggen en de prijzen bekijken die voor u gelden.
Met een zakelijk account kunt u eenvoudig en snel producten bestellen, zonder telkens uw gegevens opnieuw in te vullen. Daarnaast heeft u toegang tot een overzicht van eerdere bestellingen, zodat u eenvoudig opnieuw kunt bestellen wanneer dat nodig is.
“v.a.” is een afkorting die kan worden gebruikt om “vanaf” aan te geven. Bijvoorbeeld, als iemand zegt “De prijs van een product is v.a. 10 euro”, betekent dit dat de productprijzen beginnen bij 10 euro en hoger kunnen zijn, afhankelijk van de specifieke opties en omstandigheden.
Wij bieden geen losse sample- of monsterstukjes aan. We begrijpen echter dat het belangrijk is om de kwaliteit en het uiterlijk van een product goed te kunnen beoordelen voordat u een grotere bestelling plaatst. Daarom bieden wij de mogelijkheid om volledige lengtes van onze producten te bestellen. Zo kunt u het product in zijn geheel bekijken en beoordelen.
Als het product na ontvangst niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u het volgens de retourvoorwaarden op onze website retourneren. We raden aan om onze retourinformatie zorgvuldig door te nemen voor de juiste procedure.
Mocht u meer informatie nodig hebben of vragen hebben over specifieke producten, neem dan gerust contact met ons op.
Wijzigingen voorbehouden
Technische wijzigingen, maatwijzigingen, modelwijzigingen, kleurafwijkingen, prijswijzigingen, type- en zetfouten voorbehouden.